8.10.08

Bland det sjukaste jag sett

18.06 2-5 Fredrik Holtz.
19.16 3-5 Gabriel Moberg.
19.26 4-5 Fredrik Holtz.
19.33 5-5 Fredrik Holtz.

Mullsjös vändning mot Pixbo i måndagens TV-match är bland det sjukaste jag varit med om. När Isac Rosén gjorde 5-1 för Pixbo med fem minuter kvar var jag helt säker på att MAIS skulle förlora. Det trodde nog alla. Utan maisarna då.
Resten är som det heter historia.
Innebandyhistoria som bara överträffas av matchen mot Älvstranden då Mullsjö gick upp till elitserien.
Förutom vändningen var annars matchens höjdare Dicks tenniskunskaper när han räddade ett öppet mål genom sin underbara volley. Förstår fortfarande bara inte hur domarna kunde missa det.

För vår del blev det seger mot Vålerenga. Tycker spelet börjar sitta bättre och bättre. Kul också att Björn som jobbat så hårt fick hänga sex baljor.
Fyra poäng av fyra möjliga är riktigt skönt, men nu gäller det bara att fortsätta jobba hårt på varje träning och i varje match.
Nu har ju också Steffen kommit hem från Karlstad och givetvis blir han en stor förstärkning. Synd det inte stämde helt för han i Karlstad, men han är fortfarande ung och en gång kommer han spela i den svenska elitserien.
Tro mig.
För oss var det en väldigt positiv överraskning att han kom tillbaka och nu har vi en mycket bred och bra trupp.
Inte minst på rightsidan. Har nog aldrig tränat ett lag med så många rightare.

Mamma Mia är en film man mår bra av. Den kan rekommenderas. Men jag kommer aldrig helt förstå musikaler. Det känns så onaturligt när det plötsligt ska börja sjungas hela tiden.

Svenska fotbollslandslaget börjar alltmer likna tio små negerpojkar. Kanske Lagerbäck snart ringer? Det borde han göra.

Till helgen drar damsäsongen igång. Premiär med bortamatch i Hamar. Ska blir grymt spännande. Tycker tjejerna tagit stora steg för varje träning och jag är optimist vad gäller framtiden.

Har av nån anledning aldrig gillat tecknade filmer, men "Micke o Molle" (The Fox and the hound på engelska o To gode venner på norsk) är en riktig klassiker. Köpte den häromdagen och såg den i dag. Den är faktiskt grymt bra.

Tack Anne-Lise och nio treåringar för en fantastisk dag på jobbet! Turen var grymt kul. Bortsett från att jag ramlade ner från en liten bro rätt ner i vattnet iförd joggingskor.

Kan tyvärr inte följa upp 14-12-succén med Dream Team. Missar fredagskvällens match då vi har fest med jobbet. Så nån annan får ta offensiva backlöpningar och sköta tröjdragningarna den här gången. Ingen lätt uppgift, men hoppas Bosse hittar nån värdig ersättare för mig.

Sarpsborg åkte på rejält med stryk mot Warberg i inledande matchen i Europacupen i dag. Inte så mycket att säga om, Warberg är ju världens bästa lag (enligt mig i vart fall). Tror och hoppas dock att Sarpsborg ska kunna hävda sig ok i de andra matcherna. Men jag är starkt inne på att Warberg vinner Europacupen i år. I finalen möter de SSV tror jag. Eller underskattar jag AIK?

Hörs i helgen!

3 kommentarer:

Mikael sa...

Mullsjö vände väl ändå inte mot Pixbo?:) Men de kom upp jämnsides och det är sjukt :)

Mikael Sjöqvist sa...

Du har helt rätt,vändning är givetvis fel ord att använda. Slarvigt av mig, men samtidigt kändes det som en vändning. Och de vände ju trots allt ett underläge till ett oavgjort resultat.

Anonym sa...

Hello Sjökan!
Skaplig upphämtning, jag såg sista minuten....
-bulla-