29.10.08

Om förkylning, Blue Ray, toalettpapper och en sann hjälte

Starten på den här veckan kunde varit bättre. Lämnade jobbet klockan tio i måndags morse och har inte gått tillbaka ännu. Orsaken är en efterhängsen förkylning.
Efter att, på mamma Lenas order, proppat i mig några kilon apelsiner, tryckt upp litervis med nässpray i näsborrarna och druckit typ hundra koppar med honungsvatten börjar jag känna mig bättre. Så i morgon blir det tillbaka till jobbet igen.

I dag har jag köpt Playstation 3. Vet att jag inte kommer spela särskilt mycket, men när det dessutom är Blue Rayspelare i tvekade jag inte. Köpte två filmer och kan bara konstatera: Bilden är grym. Die Hard 4 blev som en annan film.

Plötsligt har V64 på onsdagar blivit intressant igen. Tacka TV4 Sports direktsändning för det. Att vi dessutom inte har träning på onsdagar passar perfekt.

Hur många norrmän behövs för att tömma en lastbil?
Låter lite som ett norgeskämt, men svaret gavs utanför Solberghallen tidigare i kväll. Då var det dags för leverans av de toalettpapper vi ska sälja. Blir lika fascinerad varje gång av den här aktiviteten. Det finns gott om ivriga personer i vår förening. Hoppas nu alla ni som var och hämtade papper i kväll kommer och ser matchen på fredag. Då blir det tryck i Solberghallen.

Den här bloggen har sina hjältar. Som exempelvis Del Piero, Bruce Springsteen och Steven Gerrard. Men det finns en hjälte som är större än alla andra.
Han heter Ketil Becher. I går ringde han och frågade om jag ville ha hjälp att byta till vinterdäck.
Snacka om hjälte!
Tusen, tusen tack, Ketil. Eller Terje som Tore hade sagt.

Hoppas Liverpool har kommit ner på jorden igen efter bragden på Stamford Bridge. Det måste bara bli tre poäng mot Portsmouth ikväll.

Ser fram emot en ny intensiv helg. Derby mot Drammen på fredag, besök av mamma Lena o pappa Kjell och en härligt innebandyfylld söndag där dammatch, Dream Team och damjuniorerna i tur och ordning står på tur. Det ser jag fram emot.

Har tidigare klagat på att nya Bondfilmen har premiär till helgen då jag redan har fullt upp. Filmen har premiär i helgen. Men inte i Norge otroligt nog. Där får vi vänta till nästa helg för att kunna se nya Bondfilmen. Helt sjukt egentligen, men mig passar det helt perfekt. Blir alltså ett biobesök nästa helg.

Ska pröva att få till en blogg i helgen.

Ingen kommentarer: