15.10.08

Hemma hos Linko

Den här bloggen skrivs faktiskt inte hemifrån utan hemma hos Linko. Är nämligen där för att se Norge-Holland i VM-kvalet. Som alla vet hatar jag holländare (förutom Babel och Kuyt) så jag håller nog nån tumme för Norge i dag.
Tror det kan bli oavgjort.
Men Henning Hauge från start?

Tredje raka för oss i går mot Akerselva. Kanske inte något spel det slog gnistor om, men vi känns grymt stabila och det här var en match jag var väldigt nöjd med. Och så gjorde vi kanske ett av de snyggaste innebandymål som nånsin har gjorts. Egentligen är jag inte förtjust i alltför många pass framför mål och att man måste vara på mållinjen innan man trycker in bollen, men i det här fallet är Steffen o Jaxx förlåtna. Ni som minns hockey-VM 1987 och målet som Tomas Sandström gjorde mot Sovjet har en liten aning om hur vårt 5-3-mål var. Bara det att vi hade typ fem passningar till på mållinjen. Det var det sjukaste klapp-klappspel jag sett.
På fredag blir det långresa till Hamar. Ska bli grymt kul och inte minst blir det ju första bortamatchen i år. Intressant att se om vi kan prestera lika bra borta som hemma.

Uppenbarligen läser Mullsjöspelarna min blogg i periodpauserna. Finns inget annat sätt att förklara vändningen uppe i Umeå i söndags kväll. 4-8 inför sista perioden blev 11-9 till slut. Och som jag skrev att han skulle kom Holtz igång med fem poäng i sista perioden.
På lördag mot Järfälla hoppas jag de är med från start i matchen för en gångs skull. Inte bra för hjärtat att vara MAIS-supporter i år.

Glömde skriva det i söndagsbloggen. Travduellen mellan Commander Crowe och Triton Sund i lördags var det absolut värsta jag sett. Det var inte utan att man mindes tillbaka till Elitloppsfinalen 1994 då Copiad knäckte Pine Chip.

Maria Wern-Främmande fågel var en väldigt bra serie som nyligen gick på TV4.

Bara en månad kvar till nya FM kommer nu. Kan snart inte vänta längre, men tack vare min gode vän Emil P har jag fått nytändning på FM08. Tack för alla tips på layoutförändringar och patch! Just nu har jag ett kul trippelspel på gång där jag samtidigt coachar Godset, Helsingborg och Liverpool. Siktar på att vinna ligan med alla tre innan nya FM kommer.....

Nej, dags att fokusera lite på matchen mellan Norge och Holland. Fast första 20 minuterna har inte direkt varit någon blixtrande fotbollsunderhållning.

Hörst till helgen!

Ingen kommentarer: