19.10.08

Jag som president?

Har länge haft en dröm. Nämligen att bli president i USA. Nu kan den drömmen gå i uppfyllelse.
Gå in på http://www.tsgnet.com/pres.php?id=370743&altf=Njlbfm13Tkölbo3&altl=Tkörwjtu och se själva!
Tack Einar för ett fantastiskt kul mail!

I fredags spelade vi första bortamatchen. Ajer var det som gällde och det blev en ny kul resa upp till Hamar. Är fortfarande förvånad och besviken över att jag inte vann något på lotteriet vi hade. Men nåja, jag fick återigen smaka världens bästa bollar, ESPA-bollen.
I själva matchen började vi riktigt dåligt, men vi reste oss och vann till slut rättvist med 7-6. Mot Grei nästa söndag måste vi spela bra i 60 minuter, inte 50 som var fallet den här gången.

Dessvärre lyckades inte Mullsjö vända den här helgen. Felet nu var kanske att man aldrig hamnade i nåt stort underläge borta mot Järfälla. 6-4-förlusten var hur som helst tung. Nu väntar en grymt viktig helg med matcher mot Västerås och Jönköping. Sex poäng där hade suttit fint.

På tal om Jönköping så är det nu klart att "Jacke" Olofsson blir spelande tränare. Ingen skräll direkt, det har man väl väntat på ända sedan förra året. Kan tyckas lite desperat, men kanske är "Jacke" den ledare JIK behöver på banan. Det jag såg i TV-matchen mot Falun var i alla fall annat än bra. Och egentligen är det väl ingen back laget behöver. Gillek är ju allt för ensam framåt.
Och tvärt emot de flesta MAIS:are vill jag faktiskt ha kvar JIK i elitserien. Fast givetvis inte på bekostnad av Mullsjö.

Ibland betyder dock inte innebandyn nånting. Den här bloggen ägnar i dag en tanke åt Fredrikstadsspelaren Thomas Jacobsen som skadades så allvarligt i matchen mot Akerselva att han just nu är förlamad. Mina tankar är hos dig.

"Bonde söker fru" är ingen stor TV egentligen, men den har sina guldklimpar. Som i speeddatingen där en av Pers tjejer säger att hon gillar japansk film. Per svarar: Stefan & Krister i Falkenberg, de gillar jag". Snacka om att inte ha nåt gemensamt!

Bra helg för mina fotbollslag. Liverpool är som Mullsjö, de hamnar alltid i underläge och vänder. Stark vändning mot Wigan och äntligen fick Benitez vinna en match mot Steve Bruce, det här var faktiskt första gången.
Seger också hemma för Stoke med 2-1 mot Tottenham.
Nöjd med säsongsinledningen för Spurs, Fanu o Bosse?

Har nog inte fattat det förrän nu, men Youtube kan vara den bästa uppfinningen någonsin. Där finns ju allt!

Kan ha slagit personligt rekord i att ha sett sport den här helgen. I går såg jag trav, Middlesbrough-Chelsea (inte hela matchen), Liverpool-Wigan, tio minuter av Kalmar FF-IFK Göteborg, Skellefteå-Luleå (två perioder), Napoli-Juventus, Colorado-Dallas. I dag har jag hunnit med att se Pearth-Sydney (australienska ligan!), alla NHL-mål från i natt, Sheffield W-Sheffield U (inte riktigt hela matchen), typ en kvart av Örgryte-Väsby, Milan-Sampdoria, Stoke-Tottenham och en kvart av Hull-West Ham. Och än är inte kvällen slut. Nu kollar jag på Bilbao-Barcelona och i kväll blir det första halvlek mellan Brann-Stabek, Roma-Inter och kanske hinner jag se lite på Valencienne-Marseille också.
Sportintresserad, jag?

FIFA 09 är redan en spelklassiker. Be A Pro-funktionen är helt suverän. Själv är jag anfallspartner till Torres i Liverpool. Har inlett med tre mål på de sex första matcherna. Ett ok facit, men tyvärr har vi förlorat de flesta matcherna.

På tisdag fyller min kompis Pelle år. Stort grattis.

Måndag och tisdag innebär kurs i Oslo för mig. Ska på kurs om hur man kan använda datorer i barnhage. Blir säkert intressant.

Hörs på onsdag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fanns det inte ytterligare nångon TV-match att se på?
-bulla-

Anonym sa...

Det var sannerligen inte igår :)Underbart rolig och trevlig läsning. Kommer absolut dyka in här fler gånger!

Bästa hälsningar

Christian Filipsson