26.10.08

En näst intill perfekt söndag

Mycket bättre dagar än jag haft det i dag kan man inte ha det. Det viktigaste först: Vi vann vår femte raka match i dag när vi slog Grei borta med 7-4.
Jag är grymt nöjd med hur vi genomför den här matchen. Vi har en downperiod i andra perioden, men i övrigt spelar vi med stort tålamod och kontroll. Framför allt är jag nöjd med den arbetsinsats vi lägger ner. Vi har verkligen ett lag som "blör för drakta". Det är jag väldigt nöjd med.
Nu väntar Drammen i hett derby på fredag. Då handlar det inte så mycket om innebandy rent taktiskt eller så längre utan om att hantera känslor och ha rätt balans i laddningen. Det kommer bli sjukt kul, men också väldigt tufft.

Så glad nyhet nummer två. Liverpool blev första laget på hur många matcher som helst att vinna på Stamford Bridge. 1-0 borta mot Chelsea är så sjukt imponerande att jag nästan blev gråtfärdig. Lyckades få alla att hålla käft om slutresultatet så jag har nyss sett matchen som jag spelade in. Och Liverpool liknade oss i dag när det gäller att "blö för drakta". Jamie Carragher måste ha ett av de största Liverpoolhjärtan som finns. Han är helt sjukt bra!

Det som hade gjort dagen perfekt hade varit om Mullsjö vunnit mot JIK i derbyt i Kinnarps i dag. Så blev det inte, JIK tog sina första tre poäng och det var givetvis tungt. Men inte helt oväntat för mig. Tack mamma Lena för alla sms, du är den bästa liverapportör som finns. Goalwire o innebandy.se är inte i närheten.

Dammatch i lördags och ny förlust. Det var lite tungt för vi var klart bättre än Holmlia 2. Tyvärr var deras målvakt hur grym som helst och det var det som avgjorde.

Egentligen borde alla vi i Nor 92 hålla på kometlaget Hull. De heter ju också Tigers.

Att jobba på en arbetsplats med bara kvinnor kräver ett stort tålamod. Det har jag slitit med att ha på slutet. Två dagar i rad inträffade följande: Ett problem uppstår. Direkt kommer jag med ett förslag på lösning. Ett förslag som möts med tvivel från de andra. Därefter sker en diskussion och först en timme senare har man kommit fram till en lösning. Hur lösningen blev?
Jo, givetvis precis så som jag föreslog med en gång.
Nog är det stor skillnad på män o kvinnor alltid.....

Förlåt Cathrine och er andra att jag inte kom på festen i lördags.

På tal om Cathrine har hon bursdag om bara en timme. Måndag fyller hon alltså år. Stort grattis!!!

Stort grattis också till min kompis Johan Fredriksson som fyllde 30 nyss.

Phoenix har inte kommit upp till den kapacitet jag tror de har i årets NHL. Har så här långt imponerats mest av Montreal. De är kapabla att gå långt i år.

"We are Marshall" är en fantastiskt bra film.

På tal om film har mitt liv förändrats sedan i torsdags. Det var då den kom. Min nya TV, en 46-tums Sony W4500.
Tack Victor för alla goda råd och tack Manne för att du tog emot TV:n när den oväntat dök upp i torsdags.

Det får vara allt för nu.
Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: