22.10.08

Onsdag igen

Vill börja bloggen med att be Linko om ursäkt. Lovade honom att blogga senast 20.00, Men nu är ju klockan sex minuter över åtta.
Förlåt, Linko!

Grymt viktig helg för Mullsjö i helgen. Först Västerås på fredag och sen JIK i Kinnarps Arena. Verkar som om det blir mycket folk på bägge matcherna. Kul, synd man missar det bara, men har också en intensiv och kul helg att se fram emot. Min helg bjuder på födelsedagskalas för Manne, jobba på lördag, dammatch på lördag med efterföljande damlagsfest och så match söndag borta mot Grei.
Känns inte som om jag kommer att slå förra helgens rekord i antalet TV-matcher. Får spara det till en annan gång.
Grei-matchen ser jag verkligen fram emot. Känns som om vi får en riktig värdemätare nu och det kommer att bli grymt tufft, men kul.

Vilken sjukt stressad värld vi lever i egentligen. Tänkte på det på tåget till Oslo häromdagen. Varför reser sig alla upp och ställer sig vid dörren redan när konduktören ropar upp nästa station? För det mesta innebär det att folk blir stående vid dörren flera minuter helt i onödan. Vad tror de, att de måste hoppa av i farten eller?
Ännu dummar är det på flygplan. Där stressar folk av i ett vansinnigt tempo. Detta trots att ju alla ändå måste vänta på transportbandet med bagagen. Folk stressar alltså för att vänta. Helt sjukt.
Sjukt också att det finns snabbmakaroner egentligen. Det tar nio minuter att koka vanliga makaroner och ändå måste det finnas en snabbvariant. Har vi verkligen inte nio minuter över?
Som sagt, vi lever i en sjuk och stressad värld.

Vet inte om det var stress eller nåt annat, men 01.10 natten till i dag vaknade jag och var helt klarvaken och kunde inte somna om. I de lägena är man glad att det finns TV och internet. Jag kunde nu se både NHL-matchen Toronto-Anaheim på TV och sydamerikanska fotbollsmatchen Estudiantes-Botafago på internet.
Visste ni förresten att gamle Juan Sebastian Veron spelar i Estudiantes? Jag visste det inte. Man lär sig mycket en sömnlös natt.
Och jodå, jag somnade om till slut.

Har nog aldrig varit i sämre fysisk form än jag är nu. Hjälpte Tore med keeperträningen i måndags kväll och ställde upp som skytt.
Resultatet?: Grym träningsvärk. Då är man inte bra tränad, det är ett som är säkert.

Jag älskar filmer som handlar om yrkesmördare. När jag dessutom säger att Nicolas Cage är en av mina favoritskådisar förstår ni att jag gillar filmen Bangkok Dangerous. Den är helt sjukt bra. Sidospåret med den stumma asiatiskan är grymt vackert och vemodigt. Se filmen, det måste ni!

Bara en dryg vecka kvar till nya Bondfilmen. Mitt stora problem är att vi har match den kvällen och att mamma Lena och pappa Kjell och kanske syster Anna kommer på besök den helgen. Men, men, den som väntar på nåt gott.

I förra bloggen lovade jag att vinna serien med Helsingborg, Strömsgodset och Liverpool på FM. Det gick sådär. Säsongen för Liverpool är inte slut än och en femteplats där kan fort förbättras. Med Godset slutade jag tia, det är jag inte helt nöjd med. Närmast var det med HIF där jag ledde fram till fyra omgångar kvar. Blev tvåa bakom Elfsborg, men har kvalat in till UEFA-cupens gruppspel och dessutom ska jag snart spela final i svenska cupen.
Men jag behöver väl inte säga att jag längtar till FM 09?!!

Hot om bojkott i svenska landslaget. För mig är det en skandal att förbundet till världens bästa landslag krånglar om två hundralappar.
200, hallå!

Har som sagt en intensiv helg framför mig, men ska nog hinna med en blogg.

Ingen kommentarer: