12.10.08

Ha det Hamar - ses snart igen!

Sitter nu på en buss på väg hem från Hamar, visst är mobilt bredband fantastiskt?!
I Hamar, eller närmare bestämt i metropolen Brumundalen, har jag tillbringat den här söndagen tillsammans med 16 virriga jenter og Tom Lövold (som ikke er så virrig, tack o lov).
Det har varit en intressant tur där Tom bjudit på världens godaste bollar, Espabollar, Ulrika har visat prov på att hon kan köra buss (även om hon visade prov på lite ringrost i vissa uppförsbackar).

Matchen gick inget vidare, men kul har det varit. Bland annat har jag lärt Julianne, Tonje, Pernille o Camilla fotfinten. De behöver öva lite till, men den sitter nog snart tror jag. Och trots förlusten har stämningen i bussen hem varit bra. Något man nog kan tacka mina kladdkakemuffins för. Var ju tvungen att baka kake då Sverige inte tog fler medaljer än Norge i årets OS.

Ska snart till Hamar igen. På fredag åker vi dit med herrarna. Blir säkert spännande tur det också, men helt lik denna blir det garanterat inte.
Och först har vi Akerselva att se fram emot. Det kommer bli tufft, de har inlett under förväntan ock kommer säkert att vara rejält laddade. Vi måste upp i samma fokus vi haft i de två första matcherna och jobba hårt för att ta poäng.
Kul att Steffen är tillbaka och spelklar.

0-0 mot Portugal känns helt ok. För en gångs skull tyckte jag Sverige spelade en ok fotboll och inte minst tyckte jag om Lagerbäcks laguttagning (kanske första gången). Men en liten fråga, vad gör Daniel "Jag kan bara passa i sidled" en svensk startelva?
Jag vet att det var många skador, men det måste finnas bättre alternativ.
Rasmus Lindgren för exempel.

Nu är det allsång till DDE i bussen.

Mullsjö verkar inte följa upp succéupphämtningen mot Pixbo uppe i Umeå i kväll. De ligger under med 8-4 iinför sista perioden. Men det är klart, kunde de göra fyra mål på två minuter i måndags borde de kunna göra fyra mål på 20 minuter i kväll.
Dags att börja måla nu Holtz.

Hinner inte skriva mer nu. Måste sjunga till DDE och dessutom börjar batterierna ta slut.

Måste dock bara tacka jannike, Karin, Wenche, Anne-Lise, Anne, Gry, Vibeke och inte minst värden Irene för en fantastiskt kul fredagskväll!

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: