25.6.08

Abstinensen över

Har varit två tunga kvällar. Fotbolls-EM har ju haft uppehåll. Snacka om att man varit rastlös, jag bävar för hur det blir när EM är över.
Nåja, svenska serien "Poliser" på norska TV2 och "Morden i Midsomer" på SVT1 var fullt godkända ersättare.
Just "Morden i Midsomer" rätt efter "Allsång på skansen" (som jag missade i går på grund av träning) är för mig ett tecken på att sommaren börjat på allvar.

Såg om filmklassikern "Casablanca". Det är en helt fantastisk rulle. Humphrey Bogart är min stora filmhjälte. Snacka om hårding!

Skönt ändå att abstinensen är över. I den EM-tävling jag är med i ligger jag på 23:e plats av 102. Fullt godkänt, men han som leder prickade in tre av fyra semifinallag. Vet ni vem han bommade på? Tyskland faktiskt. Han prickade alltså in både Ryssland o Turkiet.
Jag är grymt imponerad.
Att Ryssland hade kvalité anade jag, men Turkiet. Det såg jag aldrig, men just de är nog det lag som imponerat mest på mig. Snacka om fighting spirit och ett lag som aldrig ger upp. Tränaren Terim är en stor hjälte.
Har Tyskland som EM-segrare i nämnda EM-tips, men håller ändå på Turkiet ikväll. För mig är drömfinalen nu ett hårt kämpande Turkiet mot charmlaget Ryssland.
Trodde väl aldrig jag skulle hålla på Turkiet, men i kväll gör jag det.

I morgon gör vi sista försäsongsträningen. Till alla spelare som varit med: Tack för en fantastisk insats. Ni har bitit i på ett bra sätt och med humöret på topp hela tiden.
Jag är imponerad och menar att om vi kan hålla den här inställningen hela säsongen kan det bli ett kul innebandyår.

Steffen är o tränar med Järfälla i kväll. Stort lycka till. Kanske kan just Steffen rädda Järfälla kvar i svenska Superligan nästa år?

Ser fram emot en lugn helg. Känns som om jag snart bara måste gå på bio. Finns flera bra filmer som bara måste ses.
Men fredag kväll lutar det starkt åt ett besök på Slemmestads fotbollsplan. Då möter Chris Slemmestad Fredriks Birkebeina. Känns som en match man bara måste se!

Fanu, det lönar sig att tjata. Så här kommer det. Fanu är den snabbaste spelaren i laget. Vet inte om det säger mest om han eller om de andra.
Men Nilssons snabbhet imponerade i måndags.

Ska nog få ihop en blogg i helgen oxå.
Hörs då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello Mikael! Kör hårt bara!!!
-bulla-