15.6.08

Tungt fast ändå inte

Det finns dåliga dagar.
Så finns det dagar efter att Sverige förlorat en EM-match i fotboll.
I dag är en sådan dag.
Jag har varit på bättre humör för att säga det så.

Grym laddning inför matchen i går också. Hade varit på trav i Drammen o spelat bort massa pengar, Manne hade satt upp projektor och bjudit in rejält mycket folk som fyllde lägenheten.
I 92 minuter var stämningen på topp.
Sen förstörde Villa festen i lägenheten.

Fast ärligt talat så betydde ju inte det 2-1-målet så mycket. Även om Sverige spelat oavgjort mot Spanien så hade ju förutsättningarna inför onsdagens möte mot Ryssland varit den samma. Sverige måste spela minst oavgjort.
Det blir sjukt tufft. Särskilt när Ryssland får tillbaka en spelsugen Arsjavin. För er som inte såg Uefa-cupen i år kan jag säga att han är grymt bra.

Om domaren Pieter Vink säger jag två saker:
1) Det var ingen skräll att han gav Spanien allt i andra halvlek. Vink dömer alltid för lag som spelare positiv o konstruktiv fotboll. Det var ju därför Arsenal inte fick straff mot Liverpool i Champions league-kvartsfinalen. Vink dömer alltid för det roligaste spelande laget.
2) Spanien borde haft straff i slutet av första halvlek då Johan Elmander var väl brysk i eget straffområde.

Så ett erkännande: Jag tycker Daniel Andersson varit en av Sveriges bästa spelare i EM. I går låg han bland annat bakom Sveriges mål med sin utmärkta crosspassning till Fredrik Stoor. Förlåt Kapten Sidled för all kritik du fått av mig tidigare. Nu ska jag kalla dig för kapten konstruktiv i fortsättningen. Och det menar jag.

Årsfest med Nor i fredags. Blev en lyckad tillställning med mycket skratt. Största ögonblicket för kvällen var när Bosse fick stående ovation. Det finns få personer som är värda uppskattning så mycket som Bosse. Slår man upp ordet klubbkänsla i en ordbok blir jag inte förvånad om man får se en bild på Bosse.
Tack för allt, Superman!

Och tack till alla er andra som var på festen. Det var tack vare er det blev en bra kväll.

Vi satsade stort på svenska travet i går. Vi var tio stycken som satte en femhundring var. Blev ok utdelning med fyra sexor och runt 4000 i vinst. Nu spelar vi ju gratis nästa gång.

Har förresten vunnit min första match i tennis för Mjöndalens TK. Vi skulle mött Hönefoss i onsdags, men de lämnade w.o. Så jag vann alltså med 6-0, 6-0.
Det var bra för mitt självförtroende. Nu är jag grymt laddad inför onsdagens match mot Vestfossen.

Skulle egentligen tränat i dag genom att spelat match mot Becker, men regnet ser ut att sätta stopp för det.
Nåja, det är inte Boris Becker utan Kjetil Becher jag skulle spela mot, men ändå. Namnen uttalas ju likt.

Hörs på onsdag igen!

Ingen kommentarer: