18.6.08

Den stora dagen

I dag är dagen med stort D.
Jag har nämligen tennismatch med Mjöndalens TK mot Vestfossen (tror jag det är i alla fall). Matchen börjar klockan 17.00 och jag har just laddat med fullkornsris och en kyckling/curry-gryta.
Nu kan det bara inte gå fel. Jag siktar på andra raka segern. Sist vann vi ju på w.o.

Det enda som oroar lite är att mitt genrep i söndags inte gick något vidare. Det blev nämligen match mot Norges Becher trots allt. Spelade bra till en början o vann första set med 6-4, men sen tog Ketil över rejält och vann de två nästa seten med 6-2, 6-0.
Känns lite tungt. Särskilt när sonen Kristian hetsade med sms på kvällen.
Nåja, jag väntar på revanschmöte Ketil. Då låter jag dig inte vinna.

Tennisen är som sagt det stora för mig i dag.
Är det inget annat på tv:n när jag kommer hem får jag väl slötitta lite på fotbollen också, men jag kan inte säga att jag bryr mig särskilt mycket.
Den matchen får liksom gå som den går, kommer inte vara särskilt engagerad.

Men fanimig om inte Sverige slår ryssarna, då går jag inte till jobbet i morrn.
Givetvis är jag som vanligt negativ o tror på rysk seger. Känns som om Sverige underskattar ryssarna och när inte Zlatan håller för en hel match känns det tungt.
Hoppas nu bara Lagerbäck lärt sig läxan att inte byta in Rosenberg för Zlatan utan i stället flytta upp Elmander o sätta in Sebastian Larsson.
Nyckeln till svensk seger är att sätta försvarsspelet och så slå till med full kraft i kontringarna. Speciellt måste vi se upp för ryssarnas vänsterback (sironko eller vad han nu heter), han är riktigt vass, plus givetvis återkommande Arshavin, han är också grym.

Men som sagt, jag bryr mig inte särskilt mycket om den där fotbollsturneringen i alpländerna.
För mig är det tennis som gäller.

TV-serien Advokaterna som går på svenska TV4 vid halv fyra varje eftermiddag är sjukt bra. Dagens avsnitt fick mig nästan att gråta.

För första gången på 33 år blir det inget midsommarfirande för mig i år. I Norge firas inte denna högtid så på fredag är det jobb som vanligt. När vi dessutom drar på tur till Stavarn för en utomhusturnering blir det inget firande här på Övre Storgate heller.
Vet inte vad jag kommer att sakna mest. Sillen eller spriten.

Blir kanske ingen blogg i helgen.
Men man vet aldrig.

Vi hörs när vi hörs!

Ingen kommentarer: