11.6.08

En bra dag

Det finns bra dagar. Och så finns det dagar efter att Sverige vunnit en match i EM.
I dag är en sådan dag.
Då finns det inga moln på himlen.
Och tack alla norrmän för gratulationerna till segern. Till o med sex-åriga Tale kom fram och gav mig en kram och gratulerade till segern.
Kul att ni hejar på oss svenskar.

Själv var jag som vanligt pessimistisk och tyckte inte Sverige spelade särskilt bra i första halvlek. Men det krävs två för att dansa och Grekland bjöd verkligen inte upp. Så här i efterhand är jag därför imponerad över det tålamod Sverige visade upp. Ett tålamod jag själv brukar predika för mina innebandyspelare, men ett tålamod jag som TV-tittare uppenbarligen inte har.

Samtidigt tror jag det går bättre om jag gnäller riktigt mycket. Ta exemplet Zlatan. Jag sågade honom rätt rejält under matchen och undrade när han skulle börja prestera i landslaget. Det tog tio minuter ungefär så fick jag svaret.
Men jag ska nog fortsätta gnälla på han så han fortsätter leverera....

Så här långt har EM blivit rena vinstlotten för mig. Bestämde mig före turneringen att sätta en hundring varje dag på en dubbel på det två matcher som spelas. Tjeckien o Portugal gav mig drygt 400 i plus, Tyskland o Kroatien en hundring i plus innan jag torskade i grupp C, men så vann 400 i går igen tack vare Spanien o Sverige.
I kväll spelar jag min hundring på Schweiz o Portugal om ni undrar.

Jordgubbarna kom tidigt här i Norge i år. Men dyra är de. Betalade 100 kronor för två korgar och faktum är att det totalt bara var en korg som var ätbara, resten var ruttna. Men gott var det. Fast jag kommer nog inte betala 100 kronor för en tallrik jordgubbar med mjölk nån mer gång.

Hörs snart igen!

Ingen kommentarer: