22.6.08

Sudden death

Har just kommit hem från turen till Stavern.
Är grymt trött, men samtidigt väldigt nöjd. Turen blev precis så lyckad som jag hoppats. Sportsligt sett var turneringen, spel tre mot tre på liten rink utomhus (förutom slutspelet på söndagen som flyttades in på grund av regn), kanske ingen värdemätare, men båda de lagen vi hade gjorde bra ifrån sig. Och ett lag gick ju till final.
Det var kul.
Men det sportsliga var inte det viktiga den här gången, i stället stod kos och social sammansvetsning i fokus.
Jag hoppas, och tror, att alla åkte hem nöjda med turen.
Det här var en bra helg i vårt viktiga arbete med att svetsa samman den nya spelargruppen.

Så tack alla spelare samt Tore, Svein o Jörn o inte minst mina egna personliga materialare Terje o Becher för en mycket bra helg.

Jag skulle kunna skriva mycket om det som hände i Stavarn. Jag skulle kunna nämna Hedenstads vilda jubel efter ryssarnas utklassning mot Holland, jag skulle kunna skriva om Tores snarkande i fåtölj, jag skulle kunna nämna Koleks fina rödfärg. Jag skulle kunna skriva mycket om Sveins brillebränna, jag skulle kunna skriva om ett iskallt havsbad eller om världens snällaste busschaufför.
Men nu gör jag inte det.
"What happens on the island stays on the island."

Men det finns givetvis något jag måste skriva om. Helgens viktigaste turneringen. Den gick på fredagen och kallades sudden death. Där gällde två mot två utan målvakt och första målet vinner.
Jag o Jaxx anmälde ett lag och det gick precis så som alla trodde.
Trots försök att fixa lottningen och tvinga oss att spela en match mer än alla andra utklassade vi allt o alla i turneringen.
Själv lät jag Jaxx få avgöra de inledande matcherna innan jag från kvartsfinalen och framåt tog över helt.
Att vi vann överraskar inte mig alls.
Den här spelformen passade nämligen min spelstil helt perfekt. Det handlar ju mycket om att vara snabb samt ha ett bra skott.
Som sagt, det passade mig perfekt.
Och tack för passningarna Jaxx.
Räknar med att vi försvarar titeln nästa år!

Lovade förresten oxå att skriva i bloggen om hur bra Michael Aas är som målvakt. Men den här bloggen kan inte ljuga.
Men låt mig säga så här: Aas hade en helt unik målvaktsstil.

Nu börjar Spanien-Italien. För EM-tipsets skull ska Spanien ta sig vidare efter förlängning, men mitt fotbollshjärta klappar alltid för Italien efter att Sverige åkt ur.

Guus Hiddink måste vara den bästa fotbollscoachen i världen.

Hörs på onsdag!

4 kommentarer:

Ass sa...

Får tacka för motståndet i cupen :) Hoppas vi ses nästa år igen! /Fatpipe Bitches

Anonym sa...

Haha.. Ingen hoppas ni kommer tilbaks nästa år Fatpipe, tyvär..!

Nicklas sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Nicklas sa...

MÅste kröka hårdare Fatpipe!!!!

Viktigt att inte se bra ut men att lukta riktigt illa på morgonen, en sån bakfylla så att man tror att man druckit alls prit på jorden...

Heff A LOmpene