7.6.08

Listad!

Det är inte så att jag är med på nån heta listan eller lista över de mest jagade männen av CIA. Men faktiskt är jag med på www.innebandy.se där de gjort något de kallar för bloggkollen. Där har de gjort en lista över alla innebandybloggar som finns. Hur de hittat mig vet jag inte, men kul är det!

Två rätt av två möjliga så här långt på travet. Är trenden på väg att vända?
Skulle inte tro det, men hoppas kan man ju alltid.

I senaste Innebandymagazinet lanseras tanken på att arrangera SM-finalerna över två olika dagar och föreslår fredag-lördag. Jag är inte så säker på att det är en bra idé. Varför ändra på ett vinnande koncept. Lördagen i Globen är en happening det snackas om över ett helt år ochjag tror man ska vara nöjd med det. Det gäller att inte gapa över för mycket.
Däremot kanske man här i Norge skulle se på alternativet fredag-lördag i stället för som nu lördag-söndag. Att lägga herrfinalen typ 17.00 eller (18.00) en lördag skulle nog kunna locka ännu fler åskådare.

Tror på seger för Godset i dag hemma mot Stabek.

Annars är det ju fotbolls-EM som gäller nu. Jag glädjer mig som ett litet barn till att det äntligen börjar, men har förtvivlat svårt att veta hur det går. I de tipstävlingar jag är med i kommer jag fram till en final mellan Tyskland och Spanien, men säker är jag inte. Dock säger mig magkänslan att Holland kommer gå långt och att Polen går vidare från sin grupp.
Ta det som två kul tips.

Sverige då?
Jag är i grunden pessimist, men samtidigt tvivlar jag på att Ryssland och Grekland är så himla bra. I den tävlingen jag var med i tippade jag oavgjort för Sverige mot dessa båda och torsk mot Spanien, men faktiskt gick Sverige då, enligt mina tips, vidare på målskillnad.
Har nog aldrig varit så här osäker inför en svensk insats i ett mästerskap, men känslan är som sagt inte positivt. Framför allt skrämmer det mig lite att Sverige bara dagar före sin premiär testar ett nytt spelsystem för att möta Grekland.
Hallå, ska vi behöva anpassa oss efter Grekland?
Då menar jag att vi inte är bra nog.
Men kul att se EM, det blir det garanterat!

Hörs snart igen!

1 kommentar:

Knegarn sa...

Tjena sjökan. Jag har vart på Sweden rock och sett lite band vi minns från förr, som Tesla och Poison