2.11.08

blandad pott

Rubriken stämmer ganska bra in på min helg. Det började ju väldigt bra i fredags med sjätte raka segern när vi slog tillbaka Drammen med 4-3 i derbyt.
Det var en match som inte alls blev som jag trott på förhand. Vi kom inte helt upp till vår högsta nivå samtidigt som Drammen gjorde det väldigt svårt för oss.
För mig personligen betyder det inget extra att vinna mot just Drammen, men jag märker ju på många i klubben och i laget hur viktig den här matchen var så då känns det extra bra att vi lyckades vinna.
Men vi måste nog höja tempot i vårt spel för att lyckas i fortsättningen. Hasle/Lören är nästa utmaning och det lär bli tufft.

Lördagen fortsatte med en fantastiskt skön seger för Stoke mot Arsenal. Arsenal är mitt största hatlag i hela världen och att Stoke satte de på plats var otroligt skönt. Har förresten Rory Delap studerat Kalmar FF:s inkast den här säsongen?
Kan nästan tro det.
Dessvärre blev det torsk för Liverpool borta mot Tottenham i lördags. Tungt, men inte helt oväntat. Nån gång måste ju också de röda förlora i år.

Söndagen var mest nedtur. Först kom tredje raka förlusten för damlaget. Återigen spelar vi bra, men återigen sliter vi offensivt. Vi har förtvivlat svårt att göra mål. Men spelet kommer allt mer och som jag sagt tidigare, med damerna är inte resultaten det viktigaste.
Det är de kanske inte med Dream Team heller, men det var ändå tungt att förlora mot Asker i dag. Det är ju inte så ofta man förlorar med Dream Team så det är extra tungt. Men personligen var det viktigaste att jag gjorde två poäng och därmed har lika många poäng som Chris i år. Ska nog kunna det vad vi har om att göra mest poäng i år också....

Har haft föräldrarna på besök i helgen. Blev en tur in till Oslo i lördags med promenad på Karl Johan, en fika och en titt på slottet. Mycket trevligt. Och som vanligt efter besök från mamma Lena o pappa Kjell ser lägenheten ren och bra ut. Tack också för bytet av batteri till bilen, pappa.

På tal om pappa Kjell har han och jag inte alltid samma syn på hur innebandy ska spelas, men min far har en fantastisk egenskap i att se vilka spelare som är bra eller dåliga. Han har ett väldigt bra öga för sånt, kanske borde han bli talangscout?!
Efter matchen i fredags sa han: "Det var inte konstigt att han nummer 18 i Drammen missade straff. Han var väl duktig, men absolut ingen lagspelare".
För er som inte vet är nummer 18 i Drammen Tommy Ahola. En här i Norge mycket mytomspunnen spelare. Men jag är enig med pappa Kjell. Så jävla bra är han inte. Visst gjorde han något sjukt tekniskt nummer mot oss, men vad får han egentligen ut av sitt spel.
Nej, den dagen han presterar i ett riktigt bra lag över lång tid då ska jag falla in i hyllningskörerna, men för mig har Ahola en hel del att bevisa.

Så här i början tycker jag nog alla Blue Rayfilmer är helt fantastiskt bra. Så egentligen vet jag inte om jag gillar "10000 BC" eller inte. Men jag vet en sak. Camilla Belle är en av de vackraste kvinnor jag sett.
Eller var det Blue Ray som lurade mig där också?
Det vill jag inte tro.

Godset avslutade med seger i dag. Känns som det måste hända rätt mycket saker där i vinter om laget ska hänga kvar nästa säsong. En målvakt, en mittfältare och en anfallare borde stå högt upp på önskelistan.

Espen Linds "When Susanna cries" är en fantastisk låt.

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: