4.10.08

En bra lördag

Haft en bra dag så här långt. Lade mig tidigt i går och vaknade utvilad halv nio i dag.
Då satte jag igång att baka bröd.
Jo, det är sant.
Såg ett recept jag bara var tvungen att prova så därför bakade jag ett aprikos- och nötbröd. Grovt o gott.
Faktiskt sjukt imponerad av mig själv. Jag inte bara klarade av bakningen, brödet gick till och med att äta.

Mitt i brödbaket ringde Bosse och frågade om jag kunde vara med i Dream Team då Fröy blivit skadad. Hade ju egentligen tänkt att vila mig i form, men sa ja.
Det blev faktiskt ganska kul. I en sjuk match vann vi borta mot Sveiva 3 med 14-12.
Matchen avgjordes med 20 sekunder kvar av matchen. Vi hade tappat en 12-9-ledning, men med 20 kvar tog Bosse timeout för att sätta in de fem spelare han ville ha inne på slutet. Fick äran att vara en av dem och trots att Sveiva började med frislag i vår zon lyckades vi avgöra matchen med nio sekunder kvar då Bönne pricksköt in 13-12. Sveiva tog direkt ut målvakten, det slutade med att Mats vann tekningen till Bönne som direktsköt bollen in i det tomma målet.

Kände mig själv ganska pigg från min backposition. Hann dock inte alltid med och en gång fick jag ta till det gamla fotbollstricket och dra motståndaren i tröjan. Rutinerad som jag är gjorde jag det så att alla i hallen såg det.
Förutom en.
Domaren.
Och det är ju han som dömer så det blev varken frislag eller utvisning utan jag kunde lugnt och fint få kontroll på bollen. Det gäller att veta vad man får göra och när man får göra det...

Efter kampen var det rätt hem för att se på travet som jag spelat in. Också där gick det bra. Tio femmor gav 600 in på kontot och dessutom blev det ytterligare 200 in eftersom jag satte dubbeln också. Gick därmed runt 500 plus och det får vara godkänt.
Satte båda spikarna, Tom Raider och Brioni och dessutom vann två personliga favoriter som Triton Sund och Timetosaygoodbye, men de hästarna jag sprack på kändes omöjliga så fem rätt var jag nöjd med.

Nu är det äntligen NHL igen på TV:n. Ser nu det nya New York Rangers möta fjolårets sämsta lag Tampa Bay i Prag. Tror båda de här lagen kommer gå bra. New York har värvat ok och får man bara till det på backsidan blir säsongen bra. Tampa är säkert revanschsugna från i fjol och har material för att ta sig till slutspel.
Min favorit till att vinna Stanley Cup i år är dock Pittsburg, som ju snart möter Ottawa i Globen. De var i final i fjol och lärde sig nog mycket då. Nu är de unga stjärnorna ett år äldre och mognare. Dessutom tror jag nyförvärvet Fedotenko, som ska spela samman med Crosby, kan bli en riktig hit.
Den stora överraskningen i år tror jag blir Phoenix, laget som aldrig varit i slutspel. Men nu har Wayne Gretzky ett intressant lagbygge på gång. Värvningen av Olle Jokkinen är bra och dessutom har man favoriten till att bli årets rookie Kyle Turris i laget. Så se upp för Phoenix.

Match i morgon för oss. Ska bli grymt kul. Tror det blir tufft mot Vålerenga och vi måste upp helt på topp för att kunna vinna.
Hoppas det kommer en del folk till Solberghallen.

Hörs snart igen!

Ingen kommentarer: