14.8.09

Läsarrekord

689.
Så många är det som läst Cathrines gästblogg.
Vet inte helt hur jag ska tolka det att en gästbloggare får drygt 500 fler läsare än mina vanliga bloggar får.
Vet heller inte helt hur jag ska kunna blogga igen med mitt vanliga dödsnack om i sammanhanget totalt ointressanta och viktiga saker, men jag ska göra ett försök i vart fall.
Först vill jag bara från Cathrine rikta ett stort tack till alla er som på olika sätt hört av sig och kommenterat hennes blogg.
Det sätter både Cathrine och jag stort pris på.
Och nu är det faktiskt "bara" fyra behandlingar, och totalt åtta veckor, kvar av den här tunga perioden.
Vi satsar båda på att 2010 blir ett kanonår.

Nog om cancer (eller kreft som det heter på norska) för den här gången.
Två stora händelser sker i helgen.
Vi drar igång träningsmatchandet.
Premier league startar.

Är nog faktiskt mest spänd på oss. Vi ska på tre dagar spela hela fyra matcher med start mot Tunet i kväll. Blir grymt spännande att se var vi står mot fyra elitseriekollegor.
Som vanligt är inte resultaten så viktiga utan det viktiga nu är att vi börjar jobbet mot vad som ska bli en kul säsong.
Tyvärr har de första veckorna efter semestern mest präglats av sjukdomar och skador och andra frånfall och vi saknar fortfarande några till helgen.
Men det gör att andra får chansen att visa vad de går för och jag både tror och hoppas att de tar den.
Och givetvis är jag nyfiken på att se Jesper in action. Han är här i helgen för att spela de här matcherna och flyttar sedan hit till Tigers Cup-helgen.
Niklas kan troligen inte vara med i helgen, men också han flyttar hit Tigers Cup-helgen.

Så till Premier league. Jag trodde egentligen att det här skulle bli Liverpools säsong. En tre, fyra förstärkningar för att öka bredden och guldet skulle vara klart.
Men vad sker?
Bara två värvningar, varav Aquilani inte är spelklar på nästan två månader (vem vet hur mycket tid han behöver att anpassa sig på efter det) och dessutom försäljningar av Arbeloa, Hyppiä och framför allt Alonso.
På det hela taget gör det att jag tycker Liverpool faktiskt ser svagare ut än förra året. Spetsen finns där och nog håller startelvan hög klass, men det där viktiga djupet i truppen sätter jag frågetecken för.
Så därför är jag grymt osäker på hur det kommer att gå.
Tuff öppningsmatch också borta mot Tottenham. Fast Tottenham brukar ju aldrig ta poäng förrän efter jul så kanske går det vägen ändå.
United ser också svagare ut och jag är nästan helt säker på att Chelsea vinner ligan. Ancelotti är ingen personlig favorit, men jag tror han passar in i Chelsea. Hans spelstil liknar Mourinhos och den har ju fungerat i Chelsea tidigare.
Dessutom är Chelsea det laget som fått behålla sin trupp. Har visserligen inte värvat mycket heller, men de blir min vinnare.

Blir kul att se om Citys pengamaskin fungerar samman och om Wenger har ett nytt fantastiskt lagbygge på gång eller om Arsenal faktiskt blir så svaga som de ser ut att vara på pappret.

Stoke då?
Andra säsongen är alltid tuff, men nog ska man kunna ha lag som Hull, Burnley och Portsmouth eller Birmingham bakom sig i tabellen?!

Skytteligan vinner Jermaine Defoe, i vart fall om man ska gå efter hur han sett ut i träningsmatcherna.

I kväll får vi se hur det ser ut för oss i träningsmatcherna.
Vem visar att de vill ha en plats i premiären borta mot Sarpsborg 19 september?
Det finns i dagsläget elva lediga platser......

Ingen kommentarer: