8.3.14

Dags för slutspel

Jag måste ju bara ta utmaningen från Caj "Kingen" Holm o vakna till.
Börjar så klart med att gratulera NOR 92:s A-lag till elitserieplatsen.
Detta betyder oerhört mycket för många i klubben så jag skickar  ett kollektivt grattis till alla i föreningen.
Organisatoriskt är det ingen tvekan om att vår klubb hör hemma i norsk eliteserie, nu hoppas jag Bjørn-Erik Thorps mannar visar att de duger sportsligt oxå.
Med den vana att träna mycket o kanske några nyförvärv talar mycket för att NOR 92 ska klara sig bra i nästa års elitserie.

På tal om norska elitserien tippade jag den här i höstas. Jag må säga att jag är ganska nöjd med mitt tips. Jag prickade in sju av åtta slutspelslag o hade rätt på lagen som åker ut. Skulle bara bytt plats på Sagene o Akerselva så hade jag vart helt rätt ute.
Prövar mig på att tippa kvartsfinalerna
Tunet-Akerselva 3-1. Underskattade Akerselva före säsongen o all respekt till att de gått till slutspel. ska normalt sett inte ha chansen mot ett jämnt o starkt Tunet, men kanske kan skrälla i en av matcherna?
Sarpsborg-Greåker 3-2. Sarpsborg är klara favoriter, men Greåker är ett lag som kan ställa till det i slutspelet.
Gjelleråsen-Sveiva.2-3. Jag gillar Sveivas satsning på egna spelare o tipset är kanske mer med hjärtat än med hjärnan. Samtidigt har Sveiva spelat bäst mot bättre motstånd hela säsongen o de satsar på att kontra sönder GIF här.
Slevik-Grei 3-0. Ett väntat val av överlägsna seriemästarna och även om det finns massor av kvalitet i Grei-laget ska de inte kunna rubba Slevik.

Har oxå vart sista rundan i SSL i dag o glädjande nog tog Mullsjö sig till slutspel. En stark seger borta mot Linköping o min gamla klubb är klar för sitt första slutspel. Där väntar Storvreta och det blir normalt för tufft, men detta blir en nyttig erfarenhet för det unga Mullsjö-laget. Hade vart en dröm att få uppleva en av slutspelsmatcherna live, men det ser inte ut som att jag klarar få till det. 
Tippar lika så gott svenska slutspelet oxå:
Falun-Växjö 4-1
Storvreta-Mullsjö 4-0 (Hoppas jag får fel!)
Pixbo-Helsingborg 4-2
AIK-Warberg 4-3

Sista rundan i Norge startade i dag 16.00. 19.30, alltså över 1,5 timmar efter slutet av matcherna kunde man fortfarande inte se slutresultaten på innebandy.no.
Lite skilda världar mot Sverige där i stort setta alla matcher går att se live på nätet. Kvartsfinalvalet gick oxå på direktsänd TV.

Ingen kommentarer: