26.11.08

15-0!!

Har haft äran att uppleva mycket inom innebandyn. Men fram till i kväll hade jag, vad jag kan minnas, aldrig varit med om att hålla nollan i en match på seniornivå. Men efter 15-0 borta mot Östensjö vet jag hur det känns.
Jag var faktiskt lite orolig för den här matchen, men killarna visade grym inställning och fokus redan från start i kampen. Jag menar att det är sådana här matche som visar lite om ett lag. Och därför är jag extra stolt över insatsen i den här matchen.
Nu gäller det att ladda batterierna till nytt tufft toppmöte mot Fredrikstad på söndag. Där har vi lite revansch att utkräva efter den tunga förlusten mot dem hemma förra året.
Det är kanske den match som var allra tyngst att torska förra året och hade vi vunnit den hade vi spelat i elitserien i år.
Men, men nu är det helt andra förutsättningar. Fast kul och tufft blir det!

Efter träningen i går kväll spelade jag bedriftskamp (korpen) med jobbet till Hedenstad. Vi mötte ett lag som tidigare bara vunnit. Matchen slutade 1-1. Behöver jag säga vem som gjorde vårt enda mål?!

Behövde det målet för mitt självförtroende. Känner att jag måste börja prestera i dream team nu. Är jag dålig på fredag igen tror jag sportchef Svein kommer att beordra mig mig att sluta spela.

I tisdags hade svenska landslaget sin första träning inför innebandy-VM. Till helgen spelas full omgång i norska elitserien.
Snacka om olika förutsättningar för det norska och svenska landslaget inför VM. För att inte snacka om finska landslaget som laddar upp med läger på Malaga.
Lite kontrast för bland annat Greåkers landslagsmän som får tillbringa helgen före VM uppe i Harstad.....

Att Steven Gerrard gjorde enda målet i segern mot Marseille var inte direkt en skräll.

Har en intensiv innebandyhelg framför mig. Först som sagt Dream Team på fredag, sen dammatch borta mot Gjelleråsen på lördag och så Fredrikstad hemma med herrarna på söndag. Blir en del innebandy den här veckan.
En riktigt bra vecka med andra ord.

Per Gessles 80-talsskiva "Scener" är en bortglömd klassiker. Där är så många bra låtar att jag blir helt knäckt. Den har nu rullat igenom fem gånger i bilen, men jag har inga planer på att byta skiva. Har ni inte hört den skivan måste ni, om möjligt, skaffa den. Svensk musik när den är som bäst.

Nya Arn-filmen följer inte boken särskilt väl, men är lika väl välgjord och klart sevärd.

Nej, bara sju och en halv timme kvar till jag ska vara på jobbet. Dags att lägga sig med andra ord.

Ska försöka hinna med en blogg till helgen.
Om nu nån vill läsa den!

Avslutar förresten med ett citat från författaren Mark Twain (han som skrev om Tom Sawyer och Huckleberry Finn, fantastiska äventyr för övrigt):

"Jag tycker inte om arbete, inte ens om någon annan utför det."

Ingen kommentarer: