9.11.08

Ingen vidare känsla

Har blivit bortskämd i år med bara vinster för herrlaget. Men i kväll kom första förlusten. Och en sak vet jag. Känslan jag upplevde efter matchen vill jag inte uppleva igen.
Jag hatar verkligen att förlora.
Jag hatar nog till och med det mer än vad jag hatar holländare.
Då är ni många som förstår hur mycket jag hatar att förlora.

Då var det desto roligare att få åka med familjen Becher till Nittedal i lördags eftermiddag och se juniorlaget vinna med 3-1. Junisarna spelade riktigt bra och det värmde att se det utmärkta försvarsspel laget visade upp.
Synd inte vi kunde kopiera det till A-laget i kväll.

Nåja, nog om vår bedrövliga insats. I dag har det spelats cupfinal här i Norge. Till Jaxx stora glädje vann Vålerenga över svensklaget Stabek. Helt rättvist ska sägas.
Det som är kul är att cupen här i Norge är sjukt stort. Finalen spelas alltid samma söndag klockan 13.15 på norska nationalarenan Ullevål och under hela säsongen byggs förväntningarna upp. Mycket tack vare TV2 som är ruggigt bra på att hålla intresset för cupen uppe med sina specialprogram varje cupomgång. Och uppladdningen inför finalen med en sändning som startade dryga timmen före matchen med massor av intressanta reportage och bildspel byggde upp stämningen ytterligare.
Dessutom sågs matchen av 24 800, fullsatt på Ullevål. Här har svenska fotbollförbundet och svensk TV en hel del att lära!

På tal om norsk fotboll arrangerades den årliga fotbollsgalan i onsdags, faktiskt här i Drammen. Tre svenskar, Daniel Nannskog, Eddie Gustafsson och Jan Jönsson, fick pris och det var kul. Men det mest skumma var det specialpris som TV2-sporten delade ut till det norska landslaget 1998, året då Norge slog Braslien och tog sig till slutspel.
Det var givetvis en bragd, men att dela ut pris för det nu, tio år senare, kändes mycket märkligt. Kom TV 2 liksom på nu att det var bra gjort och värt ett pris!
Inte ens pristagaren Drillo tycktes fatta något.

I övrig gläds jag åt framgångarna för Mullsjösonen Andreas Elf. I går noterades han för ett inofficiellt världsrekord. Han gjorde nämligen mål efter bara två sekunder mot Berums Verk. Elf tvekade framåt och störtade mot mål där han la in en backhand. Till slut blev det tre baljor för Elf och han närmar sig nu toppen i poängligan.
Kul!

Kul också att Robbie Keane börjar leverera i Liverpool. Med Torres tillbaka börjar det se riktigt ljust ut nu. Perfekt också med en poäng borta för Stoke.

Det är fortfarande långt kvar på säsongen, men den 100-lapp jag spelade till 15 gånger pengarna på att Anelka skulle vinna skytteligan i Premier League börjar kännas riktigt intressant.

Bloggen vill lägga in två gratulationer. Ett grattis till Danne som måndag 10 november når åldern 32 och så ett stort grattis till fotbollslegenden Allesandro Del Piero som i kväll, 9 november, fyller 34 år. Jag och Del Piero är förresten nästan exakt lika gamla, han är bara 15 dagar äldre än mig. Man kan säga att våra liv har tagit två helt olika banor.
Om jag är avundsjuk?
Inte alls.......

Tillsammans med Tobbe, Björn o Maria såg jag nya Bondfilmen, Quantum of Solace, i fredags kväll. Blev positivt överraskad. Ok, att det inte var så mycket till handling, men actionscenerna var grymt bra och tempot i filmen högt. Jag gillade den verkligen och börjar faktiskt tycka att Daniel Craig är en riktigt bra Bondskådis.

Bröderna Coen har gjort det igen. Filmen "Burn after reading" handlar egentligen inte om någonting, men är helt fantastiskt underhållande. Bland andra George Cloney o Brad Pitt gör fantastiskta rollprestationer.

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: