19.11.08

slappardagen nummer ett

På onsdagar gör jag oftast ingenting. I dag har varit en sån dag. Slutade jobbet halv tre, handlade på vägen hem, lagade lite käk (kyckling med ris o sallad) och efter det har soffan ockuperats. FM (fortsätter slita med Liverpool, men går hyfsat med Juventus), TV-zappande och nu trav från Solvalla har stått på programmet.
Snart kommer Manne ner för att se Holland-Sverige. Men frågar mig återigen, varför spelar de träningsmatcher nu i november. Det gynnar inte klubblagen och landslagen tjänar inget på det heller med tanke på alla återbud.
Stryk den här landslagssamlingen i alla kalendrar, tack!

Norge spelar just nu träningsmatch mot Ukraina på bortaplan och ligger under med 0-1. Någon sa att Makedonien ligger före Norge på världsrankingen just nu. Ingen överdrift att säga att norsk fotboll sliter lite om dagen med andra ord. Faktum är att de inte vunnit en enda match under hela 2008!

På grund av internetstrul hann jag inte med att lämna in nån V64-kupong i kväll. Var först vansinnig då jag hade en kul spikidé i första avdelningen. Gissa om jag blev glad när Regisseur torskade. Nu spikar jag den nästa gång i stället!

Camilla Läckbergs tidigare böcker har varit läsvärda, men inte så mycket mer. "Sjöjungfrun" var därför en positiv överraskning. Den var grymt bra. Inte ofta jag har svårt att slita mig från en bok, men så var det den här gången. Nu väntar jag med spänning på nästa bok, speciellt med tanke på slutet av "Sjöjungfrun".

Och just där satte jag en en dryg 13-oddsare i Deliberate Boy. Snacka om bra kväll på travet så här långt. Nu ska jag hitta rätt lösning på dubbeln också.

Mycket mer än så kommer jag inte på att skriva just nu. Bloggar på nytt till helgen!

Ingen kommentarer: