16.11.08

Så mycket skönare

Förra söndagen mådde jag inget vidare. Kan säga att det känns mycket bättre i kväll. Tänk vad ett innebandyresultat kan påverka humöret.
Tycker vi kontrollerade matchen i dag och även om vi svajade lite emellanåt tycker jag att vi vann rättvist. Blir kul med riktigt toppmöte mot Mållös nästa helg.
Man kan inte låta bli att imponeras av Mållös. De lever inte alls upp till sitt namn utan öser in mål. De har nu gjort 96 mål på nio matcher, ganska hyfsat snitt.
Får tänka ut en plan för att stoppa målmaskinen nästa helg.

På tal om bra snitt har vi så här långt haft ruskig utdelning i vårt power play. Mål på vårt enda i dag betyder att vi nu gjort tio mål på 15 powerplay, det är en procent på 67. Man brukar säga att 25 procent är godkänt i powerplay så vi är som sagt rätt hyggliga där.

Tung förlust för Mullsjö i kväll. 4-8 borta mot Helsingborg var allt annat än bra. Bara att bryta ihop o komma igen vilket inte blir så lätt med tanke på att nästa match är borta mot AIK.

FM09 kan vara den största spelfloppen någonsin. Inte spelet i sig, det är helt ok även om skillnaden mot 08-versionen inte är jättestor. Men det nya installationssystemet med produktnyckel visade sig vara allt annat än genomtänkt. Det var bara turnissar som Fanu som fick sitt spel att fungera direkt. För mig tog det åtta timmar innan det fungerade och det finns de som inte fått igång det på helga helgen. Steffen är en av dessa.
Skandal SI, skandal!
Och att man måste vara ute på internet för att spela är ju bara pinsamt.
Och inte blir det bättre av att jag sliter med Liverpool i första säsongen. Får inte till målskyttet. har till och med panikvärvat Emile Heskey, men det har inte hjälpt.

Det sägs att man ska lägga av på topp. Det är lite för sent för mig. Kommer nämligen aldrig vara på topp igen. Det insåg jag i fredags kväll i Dream Team-matchen. Jag var en av Sagenes bättre spelare när vi förlorade med 4-7. Skämdes faktiskt och det är inte konstigt att Ketil Becher menar att jag inte borde få spela mer.
Tur för mig att Bosse är borta nästa match och lämnat över ansvaret till mig. Tror inte jag blir petad då.....

Fem rätt på V75 i lördags. Igen får jag säga. Känns som att jag haft fem rätt varje lördag. På ett sätt ok, men inget man blir rik på direkt.

Rom-derbyn är nåt visst. 0-0 efter första halvlek, men matchen har varit helt ok. Lazios fyndköp Zarate börjar bli en riktig hjälte. Han är sjukt bra. Kanske ska köpa han till Liverpool på FM?!

Zlatan tackar nej till landskampen mot Holland. Vilken skräll!
Eller inte.
Men varför har man en träningslandskamp i november? Nästa tävlingslandskamp är ju om typ ett halvår.
Men i morgon får Zlatan guldbollen för tredje gången. Allt annat vore ett stort skämt.

Nej, nu väntar FM. Ganska nöjd nu att jag inte börjar förrän 10.30 i morgon. Blir nog några timmars lir nu. Måste hitta en lösning på måltorkan.

Till sist. Grattis syster Anna som i morgon, 17 november, fyller år. Du är den bästa syster jag nånsin haft!

Hörs på onsdag!

4 kommentarer:

huntern sa...

Ingen klage på klokke mannen i dag,,,,kun en tabbe..du var snill i mot han,,takker gratis med seiern

Anonym sa...

Klokke mannen var talentløs :-) Hmmm Sjökan, savner faktisk nytt om Stoke :-)

Mikael Sjöqvist sa...

Som jag sagt tidigare Einar. För Stoke är det bara hemmekamperna som räknas. De andra kommenterar jag ikke.
Klokkemannen får godkänt, men ett tag trodde jag han gått i kurs hos Hasle/Lörens sekretariat.

Anonym sa...

Man må ikke være koblet til internett for å spille FM. Bare fjern Steam, og legg inn spillet på nytt med engangsregistreringen av spillet. Sjekk Fmnorge.com hvis du får problemer.