24.11.08

En lyckad dag

Jag brukar skämtsamt säga att jag inte har några kompisar. Men i dag har jag tänkt om. Tusen tack till alla er som hört av er och gratulerat mig på min födelsedag!
Tror sällan min inkorg på mobilen som den varit i dag. Sätter stort pris på alla sms och telefonsamtal, tusen hjärtligt tack till er alla.
Hade först tänkt namnge alla gratulanter, men helt ärligt blev det till slut för många.
Måste dock nämna några speciella. Tack Toini på jobbet för underbar cheesecake och kul initiativ med Tommy Nilsson-cd, tack alla barn för alla teckningar och sandkakor.
Stort tack också till Cathrine för besöket och de fina gåvorna!
Det var också rörande att omringas av guttekretslaget och höra de sjunga "Hurra för deg" för mig. En väldigt speciell upplevelse. Inte visste jag att Caj och Einar driver med gosskörverksamhet vid sidan av innebandyn....

Min 34:e födelsedag har också tillbringats i nya Drammensbadet. Det var dit vi drog med laget i kväll i stället för att träna. Så väldigt imponerad av badet var jag inte, men det var nytt och fräscht. Däremot imponerade Håkon väldigt i hoppavdelningen. Hans saltohopp från femman var grymt att se.
Jörn Bendiksens magplask och murerns första dyk var andra höjdpunkter under badbesöket.

Efter söndagens kämpainsats mot Mållös var killarna värda lite avkoppling. Är grymt stolt över den inställning vi visade upp i söndags. Tror aldrig vi täckt så mycket skott och visat upp sån vilja. Det är exakt så vi måste spela även i kommande matcher, inte minst i den tuffa hängmatchen på onsdag borta mot Östensjö.
Då krävs det full fokus och 100 procent insats igen för att vi ska ha nån chans.

Damlaget spelade träningsmatch i kväll mot kretslaget för gutt. Vi förlorade med 1-8, men gjorde ändå en helt ok match. Vi gick runt på väldig mycket folk, men visade stundtals att vi har tagit stora steg framåt den här hösten.
Tror den här matchen hjälpte oss i vårt fortsatta arbete. Härnäst väntar match på lördag.

Allt är väl egentligen sagt om Henke Larsson. Jag har tidigare sågat han som fotbollsspelare, många minns nog att jag under en period hävdade att jag skulle göra lika många mål som han i skotska ligan (om jag liksom han fick ta alla frisparkar och straffar och få lika mycket speltid), men nu har jag ändrat mig och verkligen vänt kappan efter vinden.
Henrik Larsson är en sann hjälte och en av de största idrottsmän vi haft här i landet. Jag ska inte säga att han dominerade i de byten han gjorde, men han såg vassare ut än jag trott och spred minst sagt positiv energi om säg.
Inte utan att man är lite avundsjuk på Mikael Karlberg som får träna Henke.

Fjerdingby har förresten brutit kontraktet med sin nye tränare. Någon som är förvånad? Knappast va. Redan i tisdagskvällens match mot Sarpsborg är Urban Nilsson tillbaka i båset och ska så vara resten av säsongen.
Får se om positiva Ubbe är det som ska få fart på Fjerdingby?
Jag är tveksam.

Vi har som sagt match mot Östensjö. Får se om det blir någon blogg då eller om jag möjligen väntar till på torsdag.

Ingen kommentarer: