5.11.08

En helt vanlig kväll

Nu är den här. Inte alls speciell.
Bara en vanlig kväll.
En helt vanlig kväll.

Texten ovan har jag stulit från Persons Pack, Sveriges kanske mest underskattade popband någonsin.
Men kvällen är ganska vanlig förutom att jag faktiskt jobbat helt tills nu. Vi har nämligen gjort om lite på vår avdelning. Vi har målat, städat och flyttat hyllor bland annat. Därför är bloggen lite sen i dag.

Från början var planen att träffa Jeppe inne i Oslo då han är i Norge på affärer, men det fick alltså strykas. Synd, alltid trevligt att snacka innebandy o annan skit med Jeppe.

Veckan började inget bra för mig. 06.20 i måndags morgon gick jag ut, startade bilen och gick ut för att skrapa rutorna. Hörde då ett klickande ljud, men tänkte inte mer på det utan skrapade glatt färdigt. När jag sedan skulle gå in i bilen och köra till jobbet kom chocken. Bilen hade låst sig själv!
Där stod jag med en bil på tomgång och dessutom hade jag lägenhetsnycklarna inne i bilen. Turligt nog hade jag inte lagt mobilen inne i bilen. Till slut fick jag fatt på Manne som har reservnycklar till min lägenhet så att jag kom åt reservbilsnyckeln. Så det hela löste sig på en tio minuter, en kvart, men det var några panikartade minuter.
Tack för hjälpen, Manne!!

Nu är det bevisat. Alla svenskar älskar Liverpool. Hur kunde de annars få straff mot Athletico Madrid i går kväll.
Bland de billigare straffar jag sett, men inget överraskande.
Alla håller på Liverpool. Även domarna.

Lite besviken idag. Nu är ju valet över och jag blev inte president i USA. Nåja, tror nog Obama kan göra det bra han också.

Bara en dryg vecka kvar till FM09 släpps nu. Har spelat demoversionen och kanske har jag haft lite för höga förväntningar. Presskonferenserna känns helt ok, men blir fort tjatiga och tråkiga. Matcherna i 3D är dock ett klart lyft.
Det mest positiva med det nya är att Liverpool är sjukt bra. Har inlett serien med sex raka segrar och inte släppt in ett enda mål.
Såna spel gillar jag!

Till helgen blir det Bondpremiär, lördagsslapping och så har vi ju match mot Hasle/Lören på söndag kväll.
Blir en ny kul, men tuff utmaning.

Hörs till helgen!

Ingen kommentarer: