15.2.08

Bättre sent än aldrig?

Förlåt alla er som väntat sen i onsdags på en blogg från mig.
Har bara inte haft tid, eller ork, att skriva något.

Men now I´m back och förhoppningsvis ska jag aldrig bli så här sen nån mer gång.

En av anledningarna till att jag inte bloggade i onsdags var ju matchen mot Tunet. Ny förlust, men ändå ett steg tillbaka i rätt riktning.
Tycker för övrigt att Tunet är ett av Norges mest spännande lag. De satsar på många unga spelare och har börjat att bygga bakifrån med ett väldigt bra och aggressivt försvarsspel. Kan de sedan utveckla sitt anfallsspel tror jag Tunet kan bli en av de stora i norsk innebandy.

Läste förresten i nya numret av Innebandymagazinet att målsnittet i norska elitserien drygt 15 mål per match. Alltså slutar varje match i snitt typ 8-7 (eller 11-4 om man så vill).
Ingen kul läsning för oss tränare som jobbar med att ha ett bra försvarsspel, men samtidigt tycker jag att detta är något som norsk innebandy borde använda sig av i marknadsföring. Det vore helt klart ett argument för att få folk att komma på matcher.
Och det behövs. Publiksnittet är ju nästan på samma nivå som målsnittet.....

Har just sett andra semifinalen av På Spåret. Det måste vara ett av de bästa TV-program någonsin. Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg är lysande som programledare/domare. Har förresten haft äran att träffa Hellberg vid några tillfällen. Han är likadan i verkligeheten som på TV. Otroligt trevlig och fantastisk rolig om än på ett torrt sätt. En gång gav han mig faktiskt en av sina böcker, "Förhäxad" (rekkomenderas varmt), kanske därför jag gillar honom.

Har också haft nöjet att träffa Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren som ju tillsammans med Cecilia Hagen gått till final. Han är också sjukt trevlig och våldsamt kul att lyssna på. Han snackar nog till och med mer än Jaxx.....

Hade det tufft på Alla hjärtans dag. Efter att ha nekat treåriga Christine mer cacao (chokladmjölk) kom nämligen kommentaren "Då gidder jeg ikke vare din kjereste lenger" (på svenska: då orkar jag inte vara din käresta längre).
Tycker det var taskigt av henne att göra slut på självaste alla hjärtans dag.
Aldrig en tråkig dag som dagisfröken...

Diskmaskin måste vara en av de bästa uppfinngar som någonsin gjorts.

"Du frågar hur jag tycker du ser, jag svarar bra. Du undrar om jag verkligen menar det jag sa, så jag sa. Det är när du tystnar ett tag, det är när du tittar på mig jag måste tänka mig för. Ibland önskar jag att du inte såg ut som du gör".
Jakob Hellmans klassiker "Vara vänner" är fortfarande en av de bästa låtar som någonsin gjorts.

Mica Richards och Gabriel Milito klara för Liverpool. Kanske kan försvara ligatiteln på FM.

Hörs snart igen!

Ingen kommentarer: