24.2.08

Rapport från Sandnes

Hej. Här i Sandnes er det disigt och regnigt.
Alltså ett helt perfekt väder för en ödeskamp.
För lite så är det trots allt. Förlust i dag och det ska mycket till för att vi spelar i elitserien nästa år.

Nu är vad som händer vid förlust inget vi kommer att fokusera på. Vi kommer i stället njuta av den här utmaningen och ta hela helgen som en upplevelse.
Helgen började ju tidigt lördags morgon. Trots försovningar från Fanu o kapten Nilsson kom vi iväg hyfsat i tid och alla kom med planet från Gardemoen 08.35.
Därefter bar det i väg till hotellet och alla konstaterade snabbt att standarden på boendet blir bättre o bättre för varje tur.
Från vildmarken i Mullsjö till baracken under en bro i Harstad och nu till ett fint hotell på ett ställe där man faktiskt kan se andra människor utan att behöva åka flera mil.

På eftermiddagen var det dags för bowlingtävling. Här var det inte många som imponerade. Vann gjorde till slut Adde, själv fick jag nöja mig med andraplatsen. Lite intressant det där att vi två som var i topp i julgristävlingen även behärskade bowling bäst....

Kvällen avrundades med fotboll på TV samt två olika frågesporter. Efter viss dramatik gick segern till lag Björnhiet som därmed försvarade sin titel från turen till Harstad. Detta trots att Hedenstad bytts ut mot Anker och att John blivit med i laget.
Vem kunde tro att Linko o Jaxx var så allmänbildade.

Till sist gick jag, Chris, Fanu, Kolek, kapten Nilsson o Manne på bio för att se den mycket djupa filmen Rambo. Min enda kommentar till den är: Varför gjordes den överhuvudtaget?

Drömde som tur var inga mardrömma efter allt meningslöst våld i filmen, men John hade låtit sig inspireras (trots att han alltså inte såg filmen). Hans snarkningar lät precis som de största kanoner du kan tänka dig.

Inte mycket sömn för mig alltså, men jag känner mig ändå laddad. Och helt klart står det inte på förberedelserna om skulle förlora mot Kvernelan.
Allt känns så bra det bara kan bli och jag går omkring med en positiv känsla i magen.
Hoppas den varar hela dagen.

Läste förresten en intressant sak i en broschyr på hotellrummet. Där står det att om man går ut o går o förbättrar sin motion får man bättre sex.
Varför har ingen sagt att det är så enkelt att få sex tidigare? Ska ut o gå med en gång.

Hörs!

PS. Som jag sagt så har vi Stokare o Liverpoolfans ett starkt band. Gissa om glädjen var stor när båda lagen vann i går?!

Ingen kommentarer: