17.11.09

Länge sen sist

Var ett bra tag sen jag bloggade nu. Har inte haft någon motivation, men nu kör vi igen!

Har hänt en del sedan sist. Inte minst har Sverige fått en ny förbundskapten i fotboll. Jag vill verkligen att Erik Hamrèn ska lyckas. Resultatmässigt kan ingen klaga på Lagerbäck, men Hamrèn står för allt det som Lagerbäck inte gjorde. Offensiv fotboll, glimt i ögat och utstrålning.
Men som sagt, att matcha Lagerbäcks resultat blir tufft och jag tror utmaningen Hamrèn står för är tuffare än många tror.
Men oj, vad jag hoppas att han lyckas.
Inte ofta man är spänd på en träningsmatch, men Italien-Sverige onsdag kväll känns ruskigt hett.
Men själv prioriterar jag lite shopping och scoutning. Tar med mig världens bästa flickvän til Sandvika storcenter och Smart Club innan vi drar och ser Bärums Verk mot Fjerdingby.
Vi möter ju Fjerdingby snart och därför blir det lite scoutning i kväll.

Blev en del innebandy helgen som gick också trots att vi var spellediga. Först var jag och såg GIF-Bärums Verk och så var det dugnad på söndag som speaker på fem matcher för jenter 11 år.
Att se de elvaåriga tjejerna fick mig att inse hur kul det kan vara med innebandyn. Spelglädjen var helt enorm och att se detta gjorde mig klar över att allt inte behöver vara så förbannat allvarligt hela tiden. I grund och botten handlar allt om glädjen och kärleken till innebandyn.

På tal om kärlek till sin idrott: Peter Forsberg har gjort comeback igen. Och oj, vad glad jag är att han valde Modo. Tre assist mot Brynäs i kväll var bara en försmak. Och snart kommer Marcus Näslund också. Nu börjar den långa klättringen från botten till toppen för Sveriges bästa hockeylag.

Jo Nesbøs senaste krimroman "Panserhjerte" om polisen Harry Hole är bland det bästa jag läst. Vet inte om den översatts till svenska än, men boken rekommenderas starkt både för norrmän och svenskar.

Passar på att ta in några gratulationer. Grattis syster Anna som fyllde 33 i dag (17 november) och grattis mamma Lena som fyller år nu på söndag.

Reklamen för Stryktipset (ni vet den med Bosse Hansson och den fantastiska sången "Ja då ses vi på lördag") är banne mig det bästa som går på TV just nu.

Ingen kommentarer: