6.2.11

Fernando, vem?

Jag hade det på känn, men vågade inte hoppas. Liverpool vann borta mot Chelsea!
Och samma dag meddelar "Foppa" att han gör comeback i Colorado och NHL. Snacka om en bra söndag!

Som jag skrev i förra bloggen var jag inte helt missnöjd med Torres övergång. Och mot Stoke fick jag ju den drömdebut av Suarez jag önskat mig. Men givetvis var det med viss negativ nervositet jag såg fram emot matchen mot Chelsea. Men så går Liverpool och vinner. Utan Torres. Utan Suarez och utan Caroll. Helt otroligt.
Var på förhand osäker, men nu vet jag att Kenny Dalglish är rätt man på rätt plats. Allt han säger, allt han gör. Allt är bra.
Men en sak gjorde i alla fall förre managern Roy Hodgson. Det var ju han som värvade Meireles. Tack för det, Roy!

Älskade förresten den banderoll Liverpoolfansen tryckt upp med hälsning till Torres. 18 ligatitlar och fem titlar i Europa.
Är Chelsea en större klubb?
Helt underbar ironi.

Lördagseftermiddagen tillbringades på Drammen travbana. Ett besök dit rekommenderas. Upplägget de hade under den här V75-dagen var helt suveränt och mycket publikvänligt. Bra publikplatser och kuskintervjuer inne bland publiken var två positiva ting. Dessutom gick spelet hyfsat och jag gick hem med mer pengar i plånboken än jag hade när jag kom.
Som en av få som var kvar under alla lopp fick jag dessutom blommor av en funktionär som tack för att jag "höll ut" hela dagen. Överraskande och lite humoristiskt.
Men som sagt, ett besök till Drammen travbane rekommenderas.

I NHL dominerar svenskarna stort den här veckan. Daniel Sedin gick upp i poängligatoppen och Johan Franzèn gjorde fem mål i en och samma match. Och nu ska dessutom "Foppa" alltså göra comeback. Många tycker det är patetiskt, men jag tror inte Forsberg gjort comeback om han inte varit helt säker på att han har något att tillföra.
Kanske kan han hjälpa Colorado till en slutspelsplats i den mycket jämna Western Conference?!

Ingen kommentarer: