15.7.09

Semesterblogg

Trodde egentligen att jag hade semester, men vissa personer tycker inte jag ska få ha det utan tjatar om att jag måste blogga.
Så här kommer en blogg. En blogg skriven i Habo faktiskt. Har varit i Sverige sedan i fredags nämligen.
Så här långt har jag hunnit med en hel del. Lördagen var det grabbkväll hemma hos Victor. Sjukt trevligt att träffa hela gänget igen. Peter, Tobbe, Pelle, Wulff, Lövet, Victor, Fridh och Chrille: Tack för en väldigt trevlig kväll.

Söndagen gick i familjens tecken. Mormor Linnea fyllde nämligen 80 år och bjöd givetvis in på kalas. Alltid kul att träffa släkten igen och som vanligt bjöds på mycket och god mat.

I måndags var jag, mamma Lena o syster Anna i Ullared, detta shoppingparadis. 06.00 startade resan och kvart i åtta ställde vi oss den flera hundra meter långa kön. Att gå på Ullared är en speciell upplevelse, men av nån konstig anledning tycker jag det är helt ok.
Vet inte om jag gjorde några fynd, men jag fyllde i alla fall ett par stora kassar med diverse saker.

En av sakerna var till den i morgon exakt 20 månader gamla Leah. Var nämligen på besök hos henne och Pelle o Jenny i måndags kväll. Den stora Nalle Puh-bamsen jag hade med mig gjorde stor succé.
O tack för våfflor o kaffe, Jenny o Pelle!

Tisdagen var lugn med bland annat ett besök hos farbror Christer. Där fick jag träffa sju månader gamla kusinbarnet Nellie, kul!
Lika kul var det inte att jag förlorade mot Christer i bordtennis. Enligt honom själv var detta första gången han slog mig i pingis.
Får skylla på ringrost tror jag.
Nästa gång låter jag dig inte vinna, Christer.

I dag blir det minigolf och pizza med familjen Wulff samt Victor o Camilla. O på fredag drar jag iväg till Göteborg. Där får jag äntligen träffa HENNE igen och tillsammans ska vi göra Göteborg i tre dagar.
Liseberg, shopping i Nordstan, kanske en båttur med paddan och fotbollsmatchen IFK Göteborg-Trelleborg står på programmet.

Hoppas spelarna sköter sin egenträning i juli. Det kommer behövas. Säsongen lär bli tuff, men samtidigt känns det mycket bättre nu än för två år sen, då vi senast var i elitserien.
När vi nu fått Jesper Göransson och Niklas Karlsson till laget är jag väldigt nöjd med vår trupp.
Jesper visade i tryouten sin skicklighet och Niklas har jag sett spela flera gånger i Fagerhultströjan. Att få hit en så etablerad division I-spelare känns väldigt bra.
Är grymt laddad inför säsongen och längtar redan till tredje augusti då vi drar igång igen.

Före det ska jag ha bloggat igen.
Kanske blir en blogg redan från Göteborg.
Man vet aldrig.....

1 kommentar:

Knegarn sa...

Jag spelar på nyfiket, Kulturhuset, jönköping torsdag kl 20