30.7.09

Vardag igen

05.20 i måndags morse ringde väckarklockan. Slut på semestern och dags att börja jobba med andra ord.
Jag ska erkänna att jag haft bättre stunder i livet än just då.

Av olika orsaker blev det tidig semester i år och dessutom bara tre veckor i följd. Jag hoppas detta var sista gången. Det är för tidigt att börja jobba innan juli tagit slut. Visst att det är lugnt på jobbet med extremt lite barn, men jag hör till dem som inte gillar när det är lugnt på jobbet.
När jag väl är på jobb vill jag ha saker att göra. Att bara dåsa omkring gör mig bara passiv och trött. Dåsa och slappa kan jag göra hemma liksom.

Nåja, snart har första veckan gått och på måndag börjar den riktiga vardagen igen. Tycker visserligen fortfarande 3 augusti är tidigt, men på jobbet blir det både mer barn och vuxna och dessutom drar ju innebandyn igång igen.
Men har ändå en känsla av att den här hösten känns lång.
Tur att en Londonresa i början av december redan är inbokad. Ska äntligen få se mitt andralag Stoke spela live. Ska nämligen se de borta mot Arsenal, en tur jag ser fram emot.

Men jag ser också fram emot att dra igång innebandyn igen. Efter fiaskot förra gången vi var i elitserien är jag grymt revanschsugen och nu ska vi på allvar visa att Nor 92 hör hemma i eliten. Jag menar att vi nu har bättre förutsättningar att lyckas än för två år sen, men det är viktigt att vi alla inblandade inser hur mycket jobb vi har framför oss för att lyckas.
Framgång kommer aldrig gratis, jag hoppas alla är beredda på att offra en hel del den här säsongen.
Truppen jag har till mitt förfogande känns mycket spännande och det blir en utmaning för mig att ta ut ett vinnande lag av detta till matcherna.

Tror årets elitserie kommer bli uppdelad. Tunet, GIF, Fjerdingby, Greåker och Sarpsborg (eller har de tappat för många spelare?) o kanske Slevik tror jag gör upp där uppe och sen slåss övriga lag om platserna där nere. Jag tror ärligt talat att alla vi andra kan nå slutspel, men alla vi kan också åka ur. Det handlar om hårt jobb och att ha de berömda marginalerna på sin sida.

Annars handlar det mesta om Zlatan just nu. Typiskt att jag köpte en Intertröja med Zlatan i Polen. Där kastade man bort 50 kronor helt i onödan.......

Ärligt talat vet jag inte vad jag tycker om den här övergången, men nog måste Inter gjort en väldigt bra affär?! De får rejält med pengar plus en av världens bästa målskyttar i Eto´o. Eto´o är en betydligt mer naturlig målskytt än Zlatan, men vår svenska stjärna har ju många andra egenskaper som jag hoppas Barcelona får nytta av.
Missa förresten inte senaste numret av tidningen Offside. De har ett fullständigt lysande reportage om klubban Barcelona.

Har blivit en del filmtittande senaste tiden och jag konstaterar att nya Wallanderfilmerna håller hög klass och att filmen om norske krigshjälten Max Manus är ruskigt bra. Se den!

Nu har jag suttit i 45 minuter på jobbet utan några barn eller något att göra. Som sagt, jag hatar att ha det lugnt på jobb.
Tänk o varit hemma i stället. Hade hunnit många matcher på FM under den här tiden......

Nästa blogg kommer på måndag, men då dyker det faktiskt för första gången upp en gästbloggare här hos mig.
Har nämligen lovat Cathrine att hon ska få göra ett gästspel. Så på måndag kan ni läsa om hennes tankar kring sin tuffa situation.
Missa inte det!

1 kommentar:

Einar B. Røstgård sa...

Hei Cathrine, dette var veldig bra! Har tenkt mye på deg og din situasjon, bloggen gir meg både gåshud og tårer i øynene. Håper også at høsten og vinteren bringer oss mye godt både privat og i Solberghallen. Fortsatt god sommer, klem fra Einar